最も問題なのは、ルネサスとボッシュだ。
(テスラは、中国が国内での電気自動車(EV)販売において国内メーカーに優位性を持たせたいと考えていることを理解しているようですが、テスラが中国から高品質でハイエンドのEVを輸出していること、特にフィット感やデザインの基準が非常に高いヨーロッパ向けに輸出していることを喜んでいる。)
Tesla seems to understand that China would like local champions to dominate electric vehicles (EV) sales inside the country but is pleased that Tesla is exporting from China high-quality/high-end EVs, especially to Europeans whose standards for fit-finish-design are quite high. https://t.co/kwWUO0bRzN
— Cathie Wood (@CathieDWood) 2021年8月12日
テスラは、四半期の前半に輸出用、後半に国内用の車を製造している。
公表されているように、当社は一部の「標準的な」自動車用半導体について、サプライチェーンの制約を受けている。
Tesla makes cars for export in first half of quarter & for local market in second half.
— Elon Musk (@elonmusk) 2021年8月12日
As publicly disclosed, we are operating under extreme supply chain limitations regarding certain “standard” automotive chips.
Most problematic by far are Renesas & Bosch.