スペースXのエンジニアリング、製造、・・・
(イリノイ州の田舎。ゲームや人生が変わる。ありがとうスペースX、イーロンマスク)
Rural IL. Game/Life changer. Thanks @SpaceX @elonmusk pic.twitter.com/YgNjNSOiQ5
— Christopher Heller (@crheller) 2021年7月15日
上手く機能していて嬉しい!スペースXのエンジニアリング、製造、打ち上げチームの膨大な作業量には驚かされる。
今後数ヶ月でPingは劇的に改善されるはずだ。我々は20ms以下を目指している。基本的には、スターリンクを通じて対戦型のFPSゲームをプレイできるはずだ。
Glad it’s working! The sheer amount of work done by SpaceX engineering, production & launch teams is amazing.
— Elon Musk (@elonmusk) 2021年7月15日
Ping should improve dramatically in coming months. We’re aiming for <20ms. Basically, you should be able to play competitive FPS games through Starlink.
より多くの地上局と、ダメなパケットルーティングを減らすことで、大きな違いが生まれる。
光の速度をミリ秒あたり300km、衛星の高度を550kmとすると、光子の平均往復時間はわずか10ms以下であり、pingに20ms以上かかるとすれば、多くの馬鹿げた事象が発生する必要がある。
More ground stations & less foolish packet routing will make the biggest differences.
— Elon Musk (@elonmusk) 2021年7月15日
Looking at speed of light as ~300km per millisecond & satellite altitude of ~550km, average photon round-trip time is only ~10ms, so a lot of silly things have to happen to drive ping >20ms.
真空では光速がより速くなり、海底のファイバーよりも経路が短いため、軌道上のレーザーリンクは長距離での待機時間を最大50%削減できる。
Laser links in orbit can reduce long-distance latency by as much as 50%, due to higher speed of light in vacuum & shorter path than undersea fiber
— Elon Musk (@elonmusk) 2021年7月15日